вторник, 6 декабря 2011 г.

Despre frumuseţe şi anorexie


Trăim într-o societate în care să fii subţire este un standard de frumuseţe, de fericire şi succes. Aceasta provoacă dorinţă femeilor de a fi frumoase, iar pentru multe dintre ele "a fi frumoasă" este echivalent cu "a fi slabă". Mass-media este cea care ne propune cele mai diverse cure de slabire, imagini cu cele mai frumoase femei din lume (foto-modele care arată ca manechinele) şi multe alte detalii care stîrnesc femeilor dorinţa de a fi una dintre acele femei frumoase.
Cînd spun frumuseţe, mă refer la idealul de frumusţe pe care ni-l propune mass-media. Pentru că, deşi de multe ori nu recunoaştem, fiecare dintre noi femeile, suferim că nu ne încadrăm în modelele moderne ale frumuseţii. Suntem conşiente că corpul  fără celulită, fară riduri, fară "aripioare" - este imposibil de atins, dar nu ne lasăm. Ne înfometăm, transpirăm în săli de fitness şi ne facem curaj să ne lăsăm sculptate cu ajutorul bisturiului. Cînd obosim, ne consolăm una cu alta că frumuseţea vine din interior şi nu contează aspectul fizic.
Cele trei procese prin intermediul cărora mass-media provoacă aceste procese sunt :compararea socială, ne comparăm cu un ideal de frumuseţe propagat de mass-media; internalizăm acest ideal ,ne dorim şi noi să arătăm la fel; cheltuim bani în modificarea înfăţişării în scopul atingerii idealului. Însă dorinţa de a atinge aceste idealuri, devine adesea o obsesie în care ,înca un pas făcut în plus, te duce la anorexie.
Pe lînga influenţa  mass-media,  mai sunt însă şi alte cauze care determină unele persoane sa fie victimele anorexiei. Sunt problemele din viaţă, durerea,stresul,  furia de acceptare, de confuzie şi teama.

“La 16 ani am început sî ţin cure de slăbire, iar de 2 ani sufăr de anorexie. Am fost oarecum neglijată de părinţi, mama mea a fost plecată mai tot timpul peste hotare, iar tata practic era ocupat cu serviciul. Am ajuns să cîntăresc  35 de kilograme la 1.56 cm. Mama m-a internat în spital, unde am urmat diverse tratamente, şi în 2 luni am ajuns să cîntăresc 45 kg. Acum, după ce am ieşit, m-am îngrăşăt cîteva kilograme. Nici nu pot să mă uit în oglindă fără să mă umple plînsul…Vreau să slabesc, dar mi-e teamă că voi fi internată din nou.”

„Sunt o femeie de 35 de ani şi după multe consultaţii medicale, medicii mi-au spus că aş putea să fiu victima anorexiei. Sunt stresată mai tot timpul, nu am pofta de mîncare, ma doare capul, şi slăbesc tot mai mult mai mul. Acum îmi dau seama că am făcut o prostie atunci cînd am ţinut cure de slabire. Tot ce vreau este să revin la o viatşă sănătoasă, să mă simt bine în corpul meu şi nu mă afectează dacă o sa pun citeva chilograme în plus.”
Acestea sunt doar doua cazuri diagnosticate cu anorexie, dar în situatia lor se află milioane de femei din întreaga lume, în special adolescente. Femei care au mers la tot pentru a ajunge idealul propus de mass-media, dar care au plătit cu moartea.
Trebuie să chibzuim mult asupra preţului pentru care sunt dispuse sa plătească unele femei, pentru a arăta bine şi preţul unei mese sănătoase, a unei înscrieri la fitness, sau a unei acceptari de sine. Uitaţi de dietele care promit să vă aducă la mărimi de model în cel mai scurt timp si traiti un mod de viaţă sănătos. Pentru că tulburările de alimentaţie au cea mai ridicată rată de mortalitate comparativ cu oricare altă boală mentală. Doar 1 din 10 persoane anorexice  pot  beneficia de tratament şi din acest numar la 80%  organismul nu mai poate fi salvat de nici un fel de tratament.Uitaţi de dietele care promit să vă aducă la mărimi de model în cel mai scurt timp si trăiţi un mod de viaţă sănătos.

Комментариев нет:

Отправить комментарий