вторник, 29 ноября 2011 г.

Un succes pentru Şcoala Pogăneşti




Recent, Centrul Educaţional  PRO DIDACTICA  a implementat proiectul ”Comunităţi şcolare în acţiune: crearea condiţiilor pentru persistarea în şcoală a elevilor din familiile social-vulnerabile”, program de care a beneficiat şi echipa comunei Pogăneşti.

Una din problemele cu care se confruntă societatea noastră este legată de existenţa unui număr impunător de familii social-vulnerabile. Copiii care trăiesc în aceste familii simt pe pielea proprie ce înseamnă să duci lipsă de hrană, îmbrăcăminte, să fii privat de atenţie şi educaţie din partea părinţilor.
Cu aceste probleme se confruntă şi 60 de copii din familii social-vulnerabile din localitatea Pogăneşti. Aceşti copii  frecventează slab şcoala, din cauza situaţiei social-economice, migraţiei părinţilor peste hotare şi indiferenţei manifestată de majoritatea părinţilor în educarea propriilor copii.
 Acest proiect a fost infiinţat anume pentru soluţionarea acestor probleme şi are drept scop crearea condiţiilor pentru integrarea în viaţa activă a şcolii a elevilor din familii social-vulnerabile, prin oferirea posibilităţilor de dezvoltare personală şi orientare vocaţională. Proiectul prevede organizarea activităţii a 3 cercuri pe interese, în care vor fi încadraţi cei 60 de copii. Acestea sunt ”Cercul de dansuri populare”, ”Secţia de lupte libere” şi cercul „Meşter Faur”. În cadrul acestor programe copiii vor fi iniţiaţi în arta coregrafică, vor însuşi abilităţi de executare şi evaluare a lucrărilor de broderie şi cusut şi vor fi antrenaţi în activităţi de sporire a capacităţii de muncă fizică şi intelectuală.
Copiii sunt interesaţi să însuşească broderia şi cusutul. Dacă pînă acum lucrurile mergeau mai lent, acum pot spune că au îndrăgit această activitate şi pe lîngă ceea ce le propun să coase sau să brodeze, ei îşi fac propriile modele. Lucrările realizate aici vor fi folosite la împodobirea încăperilor gimnaziului, vor servi ca material expoziţional la manifestările artistice şi ca obiecte de vînzare în cadrul iarmarocului de toamnă. Astfel, ei vor putea fi apreciaţi şi de colegii lor de şcoală” - a menţionat conducătorul cercului „Meşter Faur” Maria Patraşcu.
Învăţământul are misiunea de a-i forma pe copii sub aspect psiho-intelectual, fizic şi socioafectiv, pentru o cît mai uşoară integrare socială. Complexitatea finalităţilor educaţionale impune îmbinarea activităţilor curriculare cu cele extracurriculare. Prin activităţile extracuriculare, motivaţia copiilor de a merge la şcoală şi de a se implica în activităţile şcolare şi cele ale comunei va creşte.



„Pentru desfăşurarea activităţilor avem o echipă de specialişti în domeniu, care se implică cu suflet mare pentru a ajuta aceşti copii. Sperăm ca pe parcurs să realizăm obiectivele propuse în proiect şi să avem rezultate bune. Aceşti copii nu sunt mai diferiţi decît alţii, de aceea trebuie să le dăm şansa de a se afirma şi a se impune în societate” - a afirmat profesoara Maria Răchiţanu.
În acest proiect şi-au adus contribuţia financiară APL, Asociaţia părinţilor „Adevărul”, Asociaţia „Sensa Confini Onlus” şi Direcţia gimnaziului Pogăneşti. Dacă problema depistată ar rămîne nesoluţionată, aceşti copii vor fi supuşi riscului de a fi marginalizaţi, neantrenaţi în viaţa şcolii şi a comunităţii. Dar pentru o societate bine dezvoltată, este nevoie de oameni inteligenţi şi capabili.

Комментариев нет:

Отправить комментарий